2014. október 3.

"Perselynek" jó lesz: Dobozkészítés gyurmából


Végy egy fémdobozos cukorkát, edd ki belőle a cukrot, mosd el a dobozt és már kész is a fém doboz alap. Ilyen egyszerű. Ezek a dobozok annyira jól néznek ki, hogy egyébként sem lenne szívem kidobni őket. Masszívak és könnyen lehet gyurmával rádolgozni. 


Az első doboz elkészítése után levontam néhány meglátást és tanulságot
Első látásra: Sok gyurma kell! Egy doboz elkészítéséhez sok alapanyag kell, főleg a az első réteg gyurmával való bevonáshoz. 
Második rádöbbenés: TEXTÚRÁK. Fontos már az alapnál egy mintát rávinni a felületre, mert sokkal karakteresebbé és egyedivé teszi a tárgyat. Illetve mivel a megmunkálás, nyújtás, szétnyomkodás közben ujjlenyomatok maradnak az anyagon, a textúrázással ez eltüntethető.
Harmadik megfigyelés: Az alján legyen gyurma, vagy ne legyen. Tulajdonképpen ez a pont is ízlés kérdése. Én azért fedtem el az alját is, mert számomra így lett kerek egész az összkép.
Negyedik észrevétel: Nagy felület, nagy kihívás. Amikor neki kezdtem, úgy gondoltam könnyű dolgom lesz, hiszen van bőven hely a kisebb-nagyobb részletek kidolgozásához. Viszont amikor neki kezdtem éreztem, hogy amit kitaláltam, kevés lesz. Érdemes előtte papíron megtervezni, mint és hogyan akarsz és persze mekkorában.

Ennyit a következtetésekről, jöjjön a végeredmény:




Első dobozom

2 megjegyzés:

  1. Nagyon érdekes! :D Kíváncsian várom még a hasonló dobozokat! Kedvem lenne nekem is kezdeni valami ilyesmit, de még inkább csak bénázom. :D
    Kérdés: ezt a fémdobozzal együtt sütöd ki?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a fémdobozzal együtt. Ebben az esetben érdemes a 30 perces sütésidőt komolyan betartani, mert a fém miatt nagyobb hő éri a gyurmát, könnyebben megég.

      Törlés